Saturday, May 7, 2011

59 > Alhamdulillah...

Assalamualaikum dan selamat malam semua!
Alhamdulillah....mama cik dieya dah selamat sampai dr menunaikan umrah..
actually mama dah balik hari selasa lepas,tapi hari ni baru dapat update..


hee~ suka gila bila mama balik kali nih...sebelum tu memang agak letih wat preparation..masak-masak ngan jiran-jiran dekat umah ni untuk sambut mama balik..sebab schedule awal mama sampai petang selasa..tapi sebab flight delay,9.30 malam baru mama sampai..lewat kan?


tapi memang bersyukur sangat sebab semuanya selamat..mama pun sihat2 aja walaupun ada la selsema sikit-sikit..and dalam 2 3 hari nih mama ada pening kepala sikit,maybe sebab x dapat sesuaikan diri lagi dengan keadaan kat sini..mcm beralih angin la jugakk kan..and alhamdulillah sebab ibadah umrah dapat dijalankan dengan sempurna..


okay,part yg paling besh bila cik dieya dapat crita kat mama apa yg cik dieya masak utk family sepanjang mama xda..see? boleh main bangga diri pulak kan? sebab saya nih walaupun selalu tlg mama masak,tapi memang boleh kira dgn jari berapa kali saya masak the whole thing sendiri.maksudnya,untuk meal macam nasik and lauk-pauk laa...tapi kalau bab wat kek ka,biskut ka,yg tuh memang dah macam hobi! hehe


haa..lagi satu kan...nak taw x? kalau xnak taw pun nak crita jugakk...haha mengada kan? dalam banyak-banyak barang yg mama beli,coklat la paling banyak! sebab mama tringat sungguh kat anak dia yg sorang nih..sukanyaaa! mama sendiri pun x perasan,bila balik sini baru sedar yg coklat lebih banyak dr kekacang n buah-buah kering dibeli dari sana..memang sebelum mama pegi umrah lagi,cik dieya dah merengek ingatkan mama mintak beli coklat.hehe teruk kan?


okay,lagi....mama jugak ada beli dress labuh..nak cakap jubah pun buleh lah,tapi x nampak la macam jubah hitam macam tok arab pakai tuh.yang nih warna koko gelap dengan sedikit corak bunga-bunga :) tapi cik dieya x capture gamba pun.tunggu nanti lah rajin-rajin saya amek gamba k? and ada jugak mama grab pashmina 5 6 helai untuk cik dieya and kawan2 yg rajin study group ngan saya!


urm..sepanjang mama balik ni kan, banyak sangat mama kongsi crita dengan kami adik-beradik..tentang baginda rasulullah,perjuangan sahabat-sahabat, pengorbanan umat islam dulu-dulu and macam-macam lagi...walaupun dengar crita saja,menitik juga airmata nih bila terbayangkan pengorbanan baginda and sahabat-sahabat...rasa mcm kerdil sangat diri ni kalau dibandingkan dengan umat islam dahulu kala yg sanggup berkorban..haa kalau sesapa yg nak dengar cerita live,jemputlah datang rumah! hehe


okaylaa...dah tak tahu nak celoteh apa..eyh saya pun sedar jugak yg kebelakangan nih,entry saya macam sedikit membosankan...ye tak? and saya mengaku,saya menulis terus tanpa pikir lama-lama untuk entry baru...kalau dulu,saya akan pastikan dulu apa input yg nak diberi..


okay2,lepas nih saya janji dengan diri sendiri nak tingkatkan balik cara saya ber-blogging..apa-apa pun,terima kasih banyak-banyak untuk sesapa yg still jenguk page nih.jumpa lagi next entry! :D








thanks sebab sudi usha!

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers